Här hittar du fullständiga köpvillkor som gäller för handel med MIGAB Kaffelösningar AB, samt information om Integritetspolicy, Cookies och information gällande dataskyddsförordningen GDPR.

Betalning

Vi erbjuder dig som kund följande betalningssätt:

En betallösning via Billmate som erbjuder:
Faktura, PayPal och kortbetalning med Visa och Mastercard. .

Billmate villkor

Billmate erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar.

Med Billmate check out erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Billmate presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder.

Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i webben utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Billmate påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Billmate vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.

Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom delbetalning, (direktbetalning via bank, kommer inom kort) eller betalning med kort.

Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Billmate Checkout med en PIN-kod. Genom att ange eller efterfråga information i Billmate Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår i GDPR informationen.

Läs mer om Billmates villkor 

Kort om betalning med Faktura

Om du inte vill betala direkt med kort kan du välja faktura som betalningssätt. Samtliga fakturaorder genomgår en sedvanlig kreditupplysning innan köpet godkänns. Denna utförs automatiskt och betyder att ingen konkret kreditförfrågan registreras. För att fakturaköp skall godkännas för dig som privatperson kräver vi att du inte har några betalningsanmärkningar samt att din deklarerade årsinkomst uppnår en viss nivå. Utöver denna automatiska kreditupplysning förbehåller vi oss rätten att göra manuella bedömningar i enskilda fall.

När dina varor skickats från oss får du en faktura på e-post till samma e-postadress som du angivit vid beställningen. Tänk på att betala fakturan i rätt tid. Du undviker då extra kostnader i form av påminnelseavgifter.

Kort om delbetalning

Samtliga fakturaorder genomgår en sedvanlig kreditupplysning innan köpet godkänns. Denna utförs automatiskt och betyder att ingen konkret kreditförfrågan registreras. För att fakturaköp skall godkännas för dig som privatperson kräver vi att du inte har några betalningsanmärkningar samt att din deklarerade årsinkomst uppnår en viss nivå. Utöver denna automatiska kreditupplysning förbehåller vi oss rätten att göra manuella bedömningar i enskilda fall.

Kontakta Billmate information

 

Returer, ångerrätt och reklamationer

 

Returer

Om något är felaktigt med din produkt så ska du alltid ta kontakt med vår kundservice först. Du når oss på info@kaffelosningar.se eller telefonnummer                    08-128 880 80.

Ångerrätt

Vi erbjuder en ångerrätt på 30 dagar. Det innebär att du kan skicka tillbaka dina varor 30 dagar efter det att du har fått dem levererade. För att kunna återlämna varorna måste de vara i oförändrat skick och i originalförpackning om sådan finns. Kontakta vår kundtjänst som skickar en returfraktsedel och övriga instruktioner angående din retur: info@kaffelosningar.se  eller telefonnummer 08-128 880 80.

Vid ångrat köp står du själv för kostnad för returfrakten (59 kronor), frakt som bekostats utav kunden själv ersätts inte i efterhand. Skicka alltid med en kopia på ditt kvitto när du vill göra en retur.

För att förhindra transportskador på produkten ska du emballera produkten väl, vi ersätter inte transportskador. Varor som skickats i originalförpackning med ytterkartong skall skickas tillbaka på samma sätt.

Är varan skrymmande eller om vikten på paketet överstiger vad som tas emot på ett utlämningsställe kommer du även att bli debiterad en upphämtningskostnad.

Efter det att du har skickat tillbaka varan oanvänd i originalförpackning återbetalar vi dig senast inom 14 dagar.

Fel vid leverans eller reklamation

Vid en reklamation eller om du mottagit felaktig produkt vill vi att du först kontaktar vår kundservice och informerar oss vad som har hänt. Vi kommer eventuellt att ställa ett antal frågor.

Vi står för fraktkostnaden tillbaka till oss genom att vår kundservice skickar en returfraktsedel till dig med övriga instruktioner. Frakt som bekostats utav kunden själv ersätts inte i efterhand. Vid ej godkänd reklamation bekostas fraktkostnaden av kunden.

Emballera produkten väl, vi ersätter inte transportskador som uppstår på grund av undermåligt emballerade varor. Varor som skickats i originalförpackning med ytterkartong skall skickas tillbaka på samma sätt. Allt för att undvika transportskador på produkten.

Transportskada

Är ditt paket och/eller innehållet skadat när du mottagit det, anmäl det genast på platsen till transportören. Upptäcker du skadan när du har öppnat paketet så kontaktar du vår kundservice och informerar oss om vad som har hänt.

När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om en produkt skulle vara skadad när den levereras till dig, så skickar du tillbaka produkten till oss så att vi kan skicka en ny produkt till dig. Vi står för fraktkostnaden för leveransen av en ny vara till dig. Ta alltid kontakt med kundservice först, så hjälper vi dig

 

Övriga villkor

 

Force Majeure

Vi är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Reservationer

Vi reserverar oss för eventuella faktafel i produktinformation och priser som finns på vår hemsida och även för att de produktbilder vi visar inte alltid överensstämmer i färgnyanser och/eller proportioner med den verkliga varan. Produktbilder på din dator kan uppfattas felaktigt eller avvikande beroende på vilken dator och dataskärm du har samt vilka inställningar som din dator har.

Vi svarar inte för skador på annan egendom än levererad produkt, ej heller för skador som åsamkats tredje man på grund av den felaktiga produkten eller andra följdskador eller indirekta skador.

Vi reserverar oss för leveransförseningar på grund av fraktbolag eller leverantörer.

Garantier

Vi lämnar samma garantier som tillverkaren lämnar. Privatpersoner omfattas av konsumentköplagen, vilket innebär att du alltid har reklamationsrätt under 3 år. Läs mer på Konsumentverkets hemsida.

Personuppgifter

När du handlar i vår webbshop uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen GDPR, att Dina kunduppgifter endast används av vår butik. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta då vår kundservice, info@kaffelosningar.se, 08-128 880 80.

Cookies

Hemsidan och webbshoppen nyttjar cookies, (kakor) för att:

  • Spara kundkorgens innehåll mellan sidvisningar/besök.
  • Spara tidigare sidvisningar för att påverka framtida sidvisningar.
  • Presentera kunden med innehåll i viss ordning eller efter vissa kriterier.
  • Komma ihåg användaren mellan besök.
  • Samla generell besöksstatistik.

Vill du inte acceptera kakor kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade kakor raderas.

Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

Frakt & leverans

Från vårt centrallager i Stockholm levererar vi din order så fort som möjligt efter att vi fått din beställning, detta innebär att vi oftast skickar den samma dag eller dagen efter. Du får din beställning vanligtvis inom 2 – 4 dagar. I dagsläget fraktar vi endast varor inom Sverige. Vi kan ej leverera till boxadress. Vid köp, ange en giltig leveransadress.

Om en produkt är slut i vårt lager meddelar vår kundservice en ny beräknad leveranstid via e-post eller telefon. Leveranstiden för beställningsvaror kan variera och beror på våra leverantörer. För att få mer specificerad information angående en beställningsvara kan du ta kontakt med vår kundservice.

Leveranserna sker med DHL och till deras utlämningsställe (större varor som kaffemaskiner, m.m. levereras med lastbilsfrakt på pall fram till adressen. Inbärning ingår inte, (om inget annat överenskommits). Överskrider din order 20 kg så kan den ej levereras till ett av DHL:s utlämningsställen. Kom ihåg att ta med ditt ID-kort. Vid bud, tänk på att kunna uppvisa bådas legitimation.

Ange ett mobilnummer så att DHL kan avisera dig via SMS när godset finns att hämta på deras utlämningsställe. Får man inte kontakt via SMS kontaktar man per post.

Fraktkostnaden är 59 kr (med postpaket eller brev).
Fraktfritt vid köp över 2500 kr.

För outlösta paket debiterar vi 250 kr för att täcka våra frakt- och administrationskostnader.

Vi levererar inte till personer under 18 år utan målsmans tillåtelse.

Miljöfrakt

Alla våra paket som skickas från vårt lager skickas med DHL Miljöfrakt. Vi är en av de första e-handlare som enbart erbjuder frakt som är miljökompenserad.

Annan leveransadress

Lägg din order hos oss och skicka ett mejl till info@kaffelosningar.se med ordernummer och önskad leveransadress.

Leveranser utomlands

I dagsläget fraktar vi endast varor inom Sverige.

Leverans kostnad

Utan serviceavtal på MIGAB kan du välja på plats leverans. På plats leverans kostar 295 kr och levereras till adress enligt önskemål mellan vissa tider. Möjliga leveranstider varierar mellan olika orter. Leveranstid väljs efter att ordern gått igenom och en avisering har skickats via SMS eller E-post. Större varor som kaffemaskiner m.m. levereras med lastbilsfrakt på pall fram till adressen. In bärning ingår inte. Beställningar som överskrider en kostnad på 10000 kr levereras fraktfritt till dörren. Tillkommer extra kostnad för in bärning. Kontakta vår kundtjänst om in bärning önskas.