Så fungerar det

Här förklarar vi hur det går till när du köper en kaffelösning från oss 

Behovsanalys

Behovsanalysen inleds med att vi tar fram en kravbild utifrån era behov och antal anställda. Syftet är att identifiera vilken lösning som passar er bäst vad gäller bl.a. storlek på maskin och vilka produkter som passar er bäst. Viktigt för det flesta är också smaken som är så personlig, det är ofta här det kan bli lite problematiskt, men ni kan vara lugna vi har självklart en kaffeprovning om ni önskar.

h

Beställning

När vi har gjort en grundlig behovsanalys presenterar vi ett förslag som motsvarar dina krav och förväntningar. Överenskommelsen dokumenteras i en offert som vi lämnar efter oss för er att granska. När ni har bestämt er beställer vi varorna och skriver eventuellt kontrakt för serviceavtal.

Installation

Vid varje order presenterar vi en tidslinje över hur lång tid er installation eller bygget kommer att ta. Om vi har fått förtroendet att bygga er fikahörna lägger vi in de hantverkskategorier som kommer att vara på plats. Vi bokar in och stämmer av tider med er så att allt sköts enligt överenskommen tidsram med begränsad påverkan av er verksamhet.

Utbildning

Vid varje installation utbildar vi dig på din automat och bestämmer styrkan på kaffet, smaken måste självklart passa er.

Vi erbjuder även externa kaffeutbildningar. Kanske vill ni göra något roligt med dina medarbetare och ha en kaffeprovning. Vi hjälper er med ett trevligt program och lokal mitt i centrala Stockholm.

u

Individuella önskemål

Innan vi spikar förslaget för ett framtida samarbete går vi igenom om det finns speciella, individuella önskemål som vi behöver ta i beaktning.
U

Uppföljning

Vi följer upp och utvärderar våra tjänster till er med MIGABs kvalitetshandling, som är ett stöd för att systematisk och fortlöpande utveckla, månadsvis följa upp, säkra kvalitén och utförandet av våra tjänster till er.  

 Det är oftast de små detaljerna som gör skillnad, som att varje kvartal kalibrera din kaffeautomat för att säkerställa den bästa smaken. 

Vår personal och arbetsmiljö

Varje gång vi anställer någon har vi personliga intervjuer och begär utdrag från polisens belastningsregister. Vi har också väl genomarbetade rutiner för hantering av nycklar, koder och andra företags uppgifter.

Vi har dessutom kollektivavtal.

Effektivitet

Det ökar effektiviteten att fika en stund med kollegorna på jobbet. Den gamla hederliga kafferasten gör dig nämligen mer effektiv och skapar bättre atmosfär på arbetsplatsen. 

Undersökningar har visat att det finns ett klart samband mellan gemensamma fikapauser och positiv stämning på arbetsplatsen. Byta miljö med stillasittande jobb och det blir en slags mental omställning om man får byta miljö

Koffein är också omdiskuterat som kosttillskott vid träning. Den främsta anledningen till att du kan ha nytta av det när du tränar är att det ger adrenalin, minskar känslan av trötthet och ökar ditt mentala fokus, vilket gör att du orkar träna mer.

Rådgivning

Under kontorstid 08.00-17.00 finns vi alltid tillgängliga för dig som kund. Vilka frågor eller funderingar du än har är vi inte längre bort än ett mejl eller telefonsamtal.

Behovsanalys

Behovsanalysen inleds med att vi tar farm en kravbild utifrån era behov och antal anställda. Syftet är att identifiera vilken lösning som passar er bäst vad gäller bl.a. storlek på maskin och vilka produkter som passar er bäst. Viktigt för det flesta är också smaken som är så personlig, det är ofta här det kan bli lite problematiskt, men ni kan vara lugna vi har självklart en kaffeprovning om ni önskar.
u

Individuella önskemål

Innan vi spikar förslaget för ett framtida samarbete går vi igenom om det finns speciella, individuella önskemål som vi behöver ta i beaktning.
h

Beställning

När vi har gjort en grundlig behovsanalys presenterar vi ett förslag som motsvarar dina krav och förväntningar. Överenskommelsen dokumenteras i en offert som vi lämnar efter oss för er att granska. När ni har bestämt er beställer vi varorna och skriver eventuellt kontrakt för serviceavtal.
U

Uppföljning

Vi följer upp och utvärderar våra tjänster till er med MIGABs kvalitetshandling, som är ett stöd för att systematisk och fortlöpande utveckla, månadsvis följa upp, säkra kvalitén och utförandet av våra tjänster till er.  

Installation

Vid varje order presenterar vi en tidslinje över hur lång tid er installation eller bygget kommer att ta. Om vi har fått förtroendet att bygga er fikahörna lägger vi in de hantverkskategorier som kommer att vara på plats. Vi bokar in och stämmer av tider med er så att allt sköts enligt överenskommen tidsram med begränsad påverkan av er verksamhet.